INFORMACJE O PROJEKCIE
„MIĘDZY SZKOŁĄ WYŻSZĄ A ETATEM”
Projekt jest finansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Jest skierowany do studentów 4 ostatnich semestrów studiów licencjackich na kierunkach: Bezpieczeństwo Narodowe, Ekonomia, Finanse i Rachunkowość, Gospodarka Przestrzenna, Zarządzanie w Katedrze Ekonomii i Zarządzania Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej.
Cechy projektu
Program Operacyjny: Wiedza Edukacja Rozwój
Priorytet: III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju
Działanie: 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym
Numer projektu: POWR.03.01.00-00-K153/16
Tytuł projektu: Między szkołą wyższą a etatem
Okres realizacji projektu: od: 2017-02-01 do: 2019-07-31
Kwota dofinansowania z UE: 557 517,86 PLN
Celem głównym projektu jest dostosowanie do 31.07.2019 roku kompetencji (komunikacyjnych, przedsiębiorczych, zawodowych, analitycznych i informatycznych) 223 studentów Katedry Ekonomii i Zarządzania PSW im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej do wymagań pracodawców na lokalnym rynku pracy.
Projekt przewiduje następujące działania (formy wsparcia dla studentów):
1. Warsztaty z zakresu komunikacji “Praktyczna nauka precyzyjnej komunikacji”
2. Warsztaty z zakresu kompetencji analitycznych “Zarządzanie czasem”
3. Warsztaty z zakresu przedsiębiorczości “Zarządzanie przedsiębiorstwem” - (symulacja komputerowa “Marketplace”)
4. Szkolenie certyfikowane “Change Management” (Zarządzanie zmianą)
5. E-learningowe certyfikowane szkolenie “Elektroniczna Platforma Logistyczna”
6. Wizyty studyjne w przedsiębiorstwie logistycznym, produkcyjnym lub usługowym
7. Wykłady praktyków biznesu z Business Centre Club i Bialskopodlaskiej Izby Gospodarczej
UWAGA:
Realizacja projektu będzie miała wpływ na lokalny rynek pracy. Dzięki udziałowi w projekcie absolwenci wyposażeni w nowe, poszukiwane na rynku pracy kompetencje będą mogli łatwiej znaleźć zatrudnienie zgodne z wykształceniem. Dzięki temu absolwenci PSW będą mogli skutecznie konkurować z absolwentami innych uczelni o atrakcyjne miejsca pracy, staną się pożądanymi pracownikami dla lokalnych i regionalnych przedsiębiorców. Wzrost kompetencji ułatwi im także dalsze kształcenie i podnoszenie kwalifikacji zawodowych.
Charakterystyka działań w projekcie „MIĘDZY SZKOŁĄ WYŻSZĄ A ETATEM”
1. Warsztaty z zakresu komunikacji “Praktyczna nauka precyzyjnej komunikacji”
Warsztaty “Praktyczna nauka precyzyjnej komunikacji” (czas trwania 4 godziny) z zakresu komunikacji, obejmować będą grę interpersonalną Messenger, która służy do kształtowania kompetencji komunikacyjnych.
Oczekiwane efekty kształcenia:
- rozwinięte umiejętności związane z precyzyjnym przekazywaniem istotnych informacji,
- znajomość technik komunikacyjnych, takich jak parafraza, klaryfikacja, dopytywanie,
- umiejętność uwzględniania roli czasu w przekazywaniu informacji (umiejętność działania pod presją czasu),
- umiejętność selekcji najważniejszych informacji,
- umiejętność rozumienia potrzeby odbiorców komunikatów.
Warsztaty będą realizowane w grupach po 16 osób. W roku 2016/17 przeprowadzone zostaną 2 warsztaty, w 2017/18 - 3, w 2018/19 - 2. Warsztaty poprowadzi zewnętrzna firma. Poziom zdobytych kompetencji zostanie określony przeprowadzonym testem. Uczestnik warsztatów otrzyma zaświadczenie udziału w szkoleniu.
2. Warsztaty z zakresu kompetencji analitycznych “Zarządzanie czasem”
Warsztaty “Zarządzanie czasem” (czas trwania 8 godzin) z zakresu kompetencji analitycznych, obejmować będą: ustalanie celów, planowanie, ustalanie priorytetów, organizację dnia, błędy i przeszkody w planowaniu, zarządzanie własnym czasem i stresem.
Oczekiwane efekty kształcenia:
- zwiększenie umiejętności wyznaczania celów i zadań, priorytetyzowania, ustalania terminów realizacji i mądrego rozkładania pracy w czasie,
- zwiększenie efektywności wykorzystywania swojego czasu pracy,
- zwiększenie umiejętności osiągania rezultatów w sposób zgodny z oczekiwaniami przełożonych, ale równocześnie dający satysfakcję samemu pracownikowi,
- zwiększenie umiejętności kształtowania swojej efektywności i zarządzania zadaniami w pracy indywidualnej i zespołowej.
Warsztaty będą realizowane w grupach po 16 osób. W roku 2016/17 przeprowadzone zostaną 2 warsztaty, w 2017/18 - 3, w 2018/19 - 2. Warsztaty poprowadzi zewnętrzna firma. Poziom zdobytych kompetencji zostanie określony przeprowadzonym testem. Uczestnik warsztatów otrzyma zaświadczenie udziału w szkoleniu.
3. Warsztaty z zakresu przedsiębiorczości “Zarządzanie przedsiębiorstwem” - (symulacja komputerowa “Marketplace”)
Warsztaty “Zarządzanie przedsiębiorstwem” (czas trwania 15 godzin) z zakresu przedsiębiorczości to symulacja komputerowa “Marketplace”, która polega na prowadzeniu wirtualnego przedsiębiorstwa na rynku, w którym uczestniczą także inni gracze (zespoły studentów).
Oczekiwane efekty kształcenia:
- nabycie wiedzy dotyczącej zasad funkcjonowania przedsiębiorstwa na konkurencyjnym rynku,
- wykształcenie umiejętności analizy rynku,
- rozwój umiejętności kształtowania i doskonalenia strategii dzialania przedsiebiorstwa,
- wykształcenie umiejętności podejmowania decyzji biznesowych, uwzgledniających powiązania, konflikty i kompromisy pomiędzy poszczególnymi obszarami funkcjonalnymi biznesu.
Warsztaty będą realizowane w grupach po 20 osób. W roku 2016/17 przeprowadzone zostaną 3 warsztaty, w 2017/18 - 4, w 2018/19 - 3. Warsztaty poprowadzą certyfikowani trenerzy posiadający minimum 2-letnie doświadczenie. Poziom zdobytych kompetencji zostanie określony przeprowadzonym testem. Uczestnik warsztatów otrzyma zaświadczenie udziału w szkoleniu.
4. Szkolenie certyfikowane “Change Management” (Zarządzanie zmianą)
Szkolenie “Change Management” (czas trwania 24 godziny) z zakresu kompetencji analitycznych, obejmować będzie zagadnienia dotyczące zarządzania zmianą, m.in.: motywowanie jednostek
do zmiany, przygotowywanie organizacji do zmiany, budowanie zespołu zmiany, planowanie zmiany, postępowanie z oporem przed zmianą, zmiana w kontekście kultury organizacji. Szkolenie będzie realizowane w grupach po 15 osób. W roku 2016/17 przeprowadzone zostaną 2 szkolenia, w 2017/18 - 3, w 2018/19 - 2. Szkolenie przeprowadzi zewnętrzna firma. Trener będzie posiadał minimum
3-letnie doświadczenie w szkoleniach z zakresu zarządzania zmianą. Szkolenie kończy się testem
i uzyskaniem uznanego w środowisku międzynarodowym certyfikatu APMG Change Management™ Foundation zgodnego z zasadami akredytacji APMG International.'
5. E-learningowe certyfikowane szkolenie “Elektroniczna Platforma Logistyczna”
E-learningowe szkolenie “Elektroniczna Platforma Logistyczna” z zakresu kompetencji zawodowych oraz cyfrowych, obejmować będzie: zarządzanie transportem, magazynami, zapasami i łańcuchem dostaw oraz e-logistykę.
Oczekiwane efekty kształcenia:
- znajomość najnowszych rozwiązań związanych z aspektami finansowymi i ekonomicznymi pozwalającymi na planowanie oraz organizację transportu w firmie,
- zbobycie wiedzy dotyczącej maszyn i urządzeń spotykanych w gospodarce magazynowej oraz wiedzy dotyczącej procesów związanych z magazynowaniem,
- uzyskanie wiedzy pozwalającej na zarządzanie zapasami (sposoby optymalizacji zapasów, budowy i uzupełniania zapasów, analizy i prognozowanie sprzedaży jako czynnika wpływającego na skalę zapasów),
- uzyskanie wiedzy pozwalającej na strategiczne planowanie elementów uczestniczących w łańcuchu dostaw,
- nabycie umiejętności integrowania kluczowych procesów biznesowych takich jak zaopatrzenie, produkcja, koprodukcja, sprzedaż oraz dystrybucja w celu osiągnięcia maksymalnej rentowności i wymaganego poziomu obsługi klienta,
- nabycie umiejętności w zakreśie organizacji działań logistycznych z zastosowaniem nowoczesnych technik teleinformatycznych.
Szkolenie będzie prowadzone droga elektroniczną. W roku 2016/17 weźmie w nim udział 30 osób, w 2017/18 - 40,w 2018/19 - 30. Szkolenie zostanie zakupione od zewnętrznej firmy, mającej minimum 3-letnie doświadczenie w e-learningu w przedmiocie logistyki. Efektem udziału w zajęciach, po zdanym teście będzie uzyskanie certyfikatu szkolenia e-learningowego “Elektroniczna Platforma Logistyczna” Instytutu Logistyki i Magazynowania w Poznaniu, który jest instytucją cieszącą się najwyższym uznaniem w zakresie transportu i logistyki.
6. Wizyty studyjne w przedsiębiorstwie logistycznym, produkcyjnym lub usługowym
W każdym roku akademickim (2016/17, 2017/18, 2018/19) będą realizowane 2 wizyty studyjne:
Oczekiwane efekty wizyt studyjnych:
- zapoznanie się ze sposobem organizacji pracy w odwiedzanym przedsiebiorstwie,
- poznanie procesów i procedur wykorzystywanych w zarządzaniu danym przedsiebiorstwem,
- zapoznanie ze sposobem gospodarowania zasobami rzeczowymi i ludzkimi przedsiebiorstwa.
7. Wykłady praktyków biznesu z Business Centre Club i Bialskopodlaskiej Izby Gospodarczej
W latach 2016/17, 2017/18, 2018/19 odbędą się po dwa wykłady praktyków biznesu.
DOKUMENTY ZGŁOSZENIOWE
Dokumenty zgłoszeniowe do projektu:
- w wersji papierowej są do pobrania w Biurze Projektu (pokój 370R),
- w wersji elektronicznej są do pobrania na stronie internetowej.
Dokumenty zgłoszeniowe należy składać w Biurze Projektu od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30-15.30.
Zapraszamy do zgłaszania się na zajęcia projektowe!
Biuro Projektu:
PAŃSTWOWA SZKOŁA WYŻSZA im. Papieża Jana Pawła II
ul. Sidorska 95/97, 21-500 Biała Podlaska
pok. nr 370R
tel. (83) 344 99 05
e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.