Informacje dla nauczycieli prowadzących zajęcia dydaktyczne oraz studentów Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej dotyczące rozwiązań w sprawie nauczania prowadzonego z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość
W związku z zawieszeniem realizacji stacjonarnych zajęć dydaktycznych w PSW w Białej Podlaskiej, wywołanym zagrożeniem epidemicznym zobowiązuje się nauczycieli prowadzących zajęcia oraz studentów do utrzymania ciągłości procesu dydaktycznego
w oparciu o poniższe zalecenia:
- Okresu zawieszenia zajęć stacjonarnych nie należy traktować jako czasu wolnego dla studentów i nauczycieli. Proces dydaktyczny jest kontynuowany, a zmianie ulegają jedynie rozwiązania organizacyjne.
- Studenci realizują swoje zadania z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
- Nauczyciele realizują zajęcia zdalnie (on-line) zgodnie z planem, wykorzystując formy komunikacji umożliwiające kontynuację procesu dydaktycznego. Zalecane jest użycie jednego z wdrożonych w PSW rozwiązań:
- Microsoft Teams;
- Google for Education - (Google Classroom, Google Hangouts Meet i inne).
- Studenci i nauczyciele kontaktują się z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
- Realizując proces dydaktyczny w zakresie poszczególnych przedmiotów, nauczyciel ma obowiązek, w odniesieniu do każdego tematu zajęć (dotyczy to wszystkich form: wykładów, ćwiczeń, seminariów, projektów, laboratoriów), przekazać studentowi niezbędne materiały dydaktyczne (prezentacje, opracowania pisemne, wykaz piśmiennictwa, linki do stron Internetowych itp.), niezbędne do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się i zaliczenia przez studentów danego tematu. Jednocześnie studenci powinni uzyskać jednoznacznie sformułowane zadania cząstkowe do realizacji w ramach pracy własnej.
- Nauczyciel prowadzący zajęcia dydaktyczne wymagające bezpośredniego działania studenta pod kierunkiem prowadzącego (zajęcia praktyczne, zajęcia ruchowe itp.) powinien, w uzgodnieniu z kierownikiem zakładu/studium, dokonać reorganizacji sposobu realizacji poszczególnych zagadnień. Podjęte działania mają umożliwić (w miarę możliwości) przesunięcie realizacji treści teoretycznych na okres obowiązywania zawieszenia stacjonarnych zajęć dydaktycznych. Treści programowe o charakterze praktycznym, przyjmując powyższe rozwiązanie, byłyby realizowane terminach późniejszych.
- Student jest zobowiązany do regularnego uczestniczenia w prowadzonych zdalnie zajęciach dydaktycznych na zasadach określonych przez nauczyciela.
- Konsultacje dla studentów odbywają się w trybie zdalnym zgodnie z ustalonym harmonogramem dostępnym na stronie internetowej uczelni.
- W okresie zawieszenia realizacji stacjonarnych zajęć dydaktycznych, nauczyciel ma obowiązek raportowania (raz na dwa tygodnie – w formie korespondencji elektronicznej) kierownikowi zakładu/studium, postępów prac studentów. Kierownik zakładu/studium przekazuje zestawienie zbiorcze bezpośredniemu przełożonemu. Komplet dokumentacji dotyczącej realizacji zajęć, przesyłany jest na adres poczty elektronicznej prorektora ds. kształcenia i studentów.
- W okresie zawieszenia realizacji zajęć dydaktycznych wymagane jest zachowanie regularności opisanych powyżej działań, utrzymanie kontaktu elektronicznego pomiędzy prowadzącymi zajęcia dydaktyczne, studentami oraz osobami odpowiedzialnymi za jakość kształcenia.
- Praktyki zawodowe oraz inna działalność dydaktyczna mogą być realizowane w ww. okresie w formie zdalnej. Decyzję dotyczącą formy prowadzenia zajęć podejmuje osoba odpowiedzialna za ich realizację.
- Egzaminy dyplomowe odbywają się w ramach synchronicznego kontaktu online.
- Komisja egzaminacyjna ma obowiązek zweryfikowania danych osobowych studenta przystępującego do obrony pracy dyplomowej i sporządzenia protokołu z przebiegu egzaminu.
- Wszyscy nauczyciele i studenci są zobowiązani do śledzenia na bieżąco informacji zamieszczanych na stronie internetowej uczelni.
Prorektor ds. kształcenia i studentów
dr Ewelina Niźnikowska
wtorek, 07 kwietnia 2020 09:39
Poprawiony: wtorek, 07 kwietnia 2020 09:46
Wpisany przez Marek Kowalczyk