STUDENCI SPECJALIZACJI NAUCZYCIELSKIEJ : JĘZYK ANGIELSKI
ORGANIZACJA PRAKTYK PEDAGOGICZNO – PSYCHOLOGICZNYCH
W ROKU AKADEMICKIM 2014/2015
I ROK
1. Student może wskazać miejsce praktyk, w którym zamierza odbyć praktykę pedagogiczno – psychologiczną, biorąc pod uwagę możliwość zrealizowania założeń programowych /praktyka realizowana u pedagoga, psychologa w szkole podstawowej, przedszkolu. W tej sytuacji należy pobrać i odpowiednio wypełnić „List intencyjny – skierowanie na praktykę” (zalacznik_Nr_1.pdf – nie należy podpisywać), porozumienie ( zacznik_Nr_2.doc ), umowę – zlecenia (zacznik_Nr_3.doc ) oraz oświadczenie do celów ZUS (zacznik_Nr_4.doc ) ;
2. „List intencyjny – skierowanie na praktykę”, oświadczenie do celów ZUS – w jednym egzemplarzu, porozumienie i umowa zlecenia – w dwóch egzemplarzach, należy uzupełnić o dane studenta a następnie złożyć w pok.367R - Sekcja Praktyk Studenckich i Biura Karier (SPSiBK).
3. Złożone, a następnie odebrane z SPSiBK podpisane dokumenty przez uczelnię, stanowią podstawę do realizacji praktyk w wybranej przez siebie szkole. Po podpisaniu porozumienia przez szkołę oraz umowy – zlecenia przez mentora /opiekuna praktyk z ramienia szkoły/, dokumenty należy zwrócić do SPSiBK, pok.367R, celem wydania dzienniczka praktyk.
4. W celu zachowania chronologicznej numeracji prosimy o nie wpisywanie daty zawarcia umowy – zlecenia i porozumienia;
5. Student udający się na praktykę powinien być ubezpieczony od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW). Szczegółowe informacje dotyczące ubezpieczenia podane są na stronie internetowej Uczelni.
4. Wskazane dokumenty należy złożyć w pok. 367R - SPSiBK
tel. (083) 3449929 w terminie do dnia 30.05.2015r.
Wymiar, zasady i formy odbywania praktyki
pedagogiczno - psychologicznej
Praktyki pedagogiczno – psychologiczne realizowane są zgodnie z Programem opracowanym na podstawie zapisów Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 17 stycznia 2012 roku w sprawie standardów kształcenia przygotowującego
do wykonywania zawodu nauczyciela oraz Regulaminie praktyk obowiązującym na Wydziale Nauk o Zdrowiu i Nauk Społecznych Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej.
Wymiar praktyki, na kierunku Filologia, specjalność Język Angielski wynosi 30 godzin.
Praktyki odbywają się w szkole/przedszkolu u pedagoga bądź psychologa szkolnego. Zaliczenie praktyk przewidzianych programem studiów jest warunkiem zaliczenia II semestru. Student odbywa praktykę w okresie wakacji lub w okresie zajęć dydaktycznych w dni wolne od tych zajęć.
Zasady organizacji praktyk.
1. Student realizuje praktykę w oparciu o Porozumienie w sprawie organizacji praktyk studenckich, podpisane między uczelnią, a szkołą przyjmującą studenta na praktykę.
2. Podstawą odbywania praktyk jest skierowanie na praktykę wydane przez Uczelnię.
3. Przed rozpoczęciem szkoła przyjmująca studenta na praktykę wyznacza pracownika - opiekuna praktyk (Mentora), z którym uczelnia podpisuje umowę cywilnoprawną.
4. Nadzór dydaktyczno-wychowawczy nad praktyką sprawuje opiekun wyznaczony przez Uczelnię, kontrolując i oceniając aktywność studentów w czasie praktyk oraz utrzymując kontakt z opiekunem praktyk z ramienia szkoły przyjmującej studenta na praktykę.
5. Przed rozpoczęciem praktyk student oprócz skierowania, porozumienia, programu praktyk otrzymuje Dziennik Praktyk.
6. W Uczelni działa Sekcja Praktyk Studenckich i Biura karier, wykonując zadania administracyjne, związane z planowaniem, organizacją i realizacją praktyk.
Zasady zaliczeń praktyk.
Praktykę zalicza opiekun praktyk z ramienia Uczelni na podstawie:
- prawidłowo prowadzonego Dzienniczka Praktyk;
- opinii opiekuna z ramienia szkoły, w której student realizował praktykę (w Dzienniczku Praktyk);
- samooceny dokonanej przez studenta z przebiegu praktyki;
-raportu z działalności pedagogicznej;
- wypełnionej karty efektów kształcenia.
Zaliczenie praktyk jest odnotowywane w Dzienniczku Praktyk oraz protokole.
Wraz z dziennikiem praktyk, student ma obowiązek złożenia wypełnionej przez Mentora Karty osiąganych efektów praktykanta
Karta_efektow_praktykanta.docx
wtorek, 17 marca 2015 11:01 Poprawiony: czwartek, 16 kwietnia 2015 11:20